Pages

Sunday, 29 July 2012

Agama Hindu dihina Kerajaan P.Pinang!

Kelmarin, Lim Guan Eng dan kerajaan DAP Pulau Pinang sekali lagi popular tetapi bukan kerana jasa kepada rakyat. 


Beliau yang juga memegang portfolio exco bagi hal ehwal agama bukan Islam telah sekali lagi mengguris hati rakyat bangsa India di negeri ini.
Jika sebelum ini,
kaum India dibohongi dengan janji Pakatan Rakyat tentang Kampung Buah Pala, kali ini ianya melibatkan
sensitiviti agama mereka.

Ianya dibuktikan dengan tindakan rakyat Pulau Pinang mengadakan demo membantah tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang yang diketuai oleh Lim Guan Eng DAP.


Kita tentu musykil dengan sikap Lim Guan Eng sebagai Exco hal ehwal agama bukan Islam yang menimbulkan kemarahan rakyat Pulau Pinang padahal isu ini begitu fundamental dan boleh dielakkan sebelum sebarang kelulusan diberikan.

Dan sekarang, isu ini bukan sahaja menimbulkan konflik dan rakyat India tidak lagi menyokong Guan Eng dan Pakatan di Pulau Pinang tetapi ianya juga mungkin mendatangkan kekecewaan kepada kaum Cina Pulau Pinang.

Apa tidaknya. Kaum Cina Pulau Pinang sudah tentu memerlukan bangunan tersebut tetapi sekarang terpaksa berdepan dengan kemungkinan pembatalan projek tersebut dek sikap kerajaan DAP Pulau Pinang yang tidak sensitif kepada penganut agama Hindu.

BUKIT MERTAJAM 29 Julai - Kira-kira 100 penganut agama Hindu di sini mengadakan perhimpunan bagi membantah tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang meluluskan pembinaan rumah pengurusan mayat kaum Cina bersebelahan Kuil Hare Krsna di Seberang Jaya di sini hari ini.

Menurut mereka, tindakan itu menunjukkan kerajaan negeri tidak sensitif terhadap masyarakat India.


Setiausaha Pertubuhan Gegaran Azam, Pulau Pinang, L. Loganathan berkata, pembinaan rumah pengurusan mayat bersebelahan dengan kuil tersebut telah diluluskan kerajaan negeri pada 11 Julai lalu.- UM



Apakah tindakan CM Lim Guan Eng??? 



sumber: http://networkedblogs.com/ApJUE

Friday, 27 July 2012

(D)r(A)f (P)alsu-SONGLAP RM73000





Seorang pemimpin DAP cawangan hari ini menggesa Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II P Ramasamy untuk menjelaskan status Tabung Mangsa Perang Tamil Sri Lanka 2009 yang dikutip oleh parti itu.

G Asoghan, pengerusi DAP cawangan Jalan Bagan Luaran menuntut Ramasamy menjelaskan apa yang telah berlaku kepada dana tersebut hasil derma rakyat Malaysia berketurunan India yang dianggarkan berjumlah RM73,000.

Beliau berkata cawangan beliau yang secara tidak langsung terlibat dalam isu kutipan dana itu pada mesyuarat pertama dana bantuan jawatankuasa dipengerusikan oleh Ramasamy.

Disebabkan penglibatan cawangan tersebut pada peringkat awal, Asoghan berkata ramai penyumbang mempersoalkan mengenai status dana yang dikumpul.

Asoghan berkata sumber dalaman melaporkan bahawa wang RM73,000 telah didepositkan ke akaun peribadi bernama Patmanaban di London, yang berpangkalan Sri Lanka.

Beliau berkata terdapat dakwaan bahawa Patmanaban telah ditahan oleh pihak berkuasa British kerana mempunyai hubungan dengan pengganas dan pengubahan wang haram.

Majoriti penyumbang sedang mengkaji membuat laporan polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai isu itu jika Ramasamy gagal untuk menjelaskan kepada umum dalam masa terdekat.

Usaha untuk mendapatkan komen daripada Ramasamy hari ini gagal dan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II itu tidak menjawab panggilan dan mesej teks.

sumber: http://mediawangsamaju.blogspot.com/2012/07/dap-songlap-tabung-mangsa-perang-tamil.html

TERBONKAR!!!!

hari ini seorang blogger terkenal kita telah mendedahkan kemungkinan kepalsuan draf bank yang telah dilakukan oleh P Ramasamy di dalam blognya... "klik" disini untuk penilaian anda sendiri...

Ini dokumen yang ditunjukkan selepas 5 bulan :




APA CERITA DIBELAKNAG SEMUA INI?????

Sunday, 22 July 2012

I have nambikei (faith) in him (Najib)


V. Shanti, 48, a third-generation former estate worker from Ladang Bukit Jalil, in Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur got to meet Prime Minister Datuk Seri Najib Razak recently.
She was relieved that her request to meet Najib to discuss the fate of the remaining estate workers was granted.

Shanti, her husband K. Balakrish-nan, 55, and another estate worker K. Paramasivam, 55, spent 45 minutes with Najib at his office in Putrajaya on July 12.
“He was patient, attentive and kind to us,” she told a group of residents gathered outside her wooden house in the 80-year-old rubber estate that evening.
I have nambikei (faith) in him (Najib)

The 18 families of the now demolished Kampung Buah Pala finally have a place to call home, thanks to the Government’s efforts to house them in a new housing estate.
This is what we call NAMBIKAI... !!!
for further news please "click"

Monday, 16 July 2012

Anwar: Suruhanjaya Perkhidmatan Liwat (SPL)






Datuk Seri Anwar dengan pandangan CHEEKY-nya sentiasa menjadi perangkap kaum lelaki...Pandangannya itu seakan-akan menyatakan "kepuasan dijamin" dan segaligus menjerat mangsanya yang boleh melupakan diri dan turut serta dalam misi meliwat anwar...beliau merupakan seorang yang popular mengendalikan 
bahagian-bahagian sulit..ops maaf, isu-isu sulit...antaranya merupakan aksi liwat beliau yang sentiasa tidak dapat disulitkan oleh beliau...adakah ini semata-mata untuk mendapatkan publisiti??? kemungkinan besar beliau akan tubuhkan Suruhanjaya Perkhidmatan Liwat (SPL) jika beliau menjadi PM...

begini lar kes baru-baru ini melibatkan mahasiswa dan datuk seri...


gambar: 2 orang mahasiswa mangsa  kena liwat anwar

untuk berita selanjutnya sila "klik disini"

 
ehh...bau sape nii????



Friday, 13 July 2012

Fakta Kemasukan IPTA Sesi 2012/2013.


Kemasukan IPTA Sesi 2012/2013. 



Salam Perpaduan & Salam 1Malaysia.

SYABAS & TAHNIAH buat calon-calon yang telah berjaya mendapat tawaran kemasukan ke IPTA bagi kemasukan sesi 2012/2013. 

Bagi yang berjaya, bersyukurlah kerana kalian adalah salah seorang daripada 38,549 yang berjaya untuk melanjutkan pengajian ke IPTA, berbanding 63,467 permohonan daripada seluruh negara. 

Beberapa fakta menarik untuk dikongsi:
1.    38, 549 berjaya berbanding 52, 430 permohonan calon yang layak.
2.    Majoriti, 65.8% adalah perempuan.
3.    Aliran sains seramai 57% manakala sastera 43%.
4.    Mengikut kaum yang berjaya: Melayu sebanyak 70.2% (27,455), Cina sebanyak 86.4% (8,986), India sebanyak 72.8% (1,384) manakala Lain-lain sebanyak 69.8%.

Bagi adik-adik semua diingatkan untuk menghantar jawapan tawaran semula sebelum 22 Julai ini dan selamat mendaftar pada 1-2 September 2012 nanti.

Untuk e-rayuan pula bermula dari 13 hingga 22 Julai 2012.


Yang masih belum membuat semakan, sila semak.

Daripada sekarang dah boleh cari biasiswa baik daripada JPA, Mara, yayasan-yayasan dan lain-lain. Jika tidak, usah lupa kita ada PTPTN.

Thursday, 12 July 2012

TAK BOLEH TIPU RAKYAT SELANGOR LAGI!










Wednesday, 11 July 2012

sikap sebenar PEMIMPIN NEGERI SELAGOR!!


Nampak macam berani tetapi rupa-rupanya Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim seorang yang pengecut untuk berjumpa dan sekaligus mendengar tuntutan rakyat negeri itu.

Hampir 1,500 rakyat Selangor yang terdiri daripada ahli-ahli Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) pelbagai golongan hari ini telah berkumpul seawal jam 8 pagi di sekitar Dataran Shah Alam semata-mata untuk menyerahkan Memorandum Bantahan Penyelewengan kepada Abdul Khalid selaku pemimpin tertinggi negeri.

Sila klik disini untuk bacaan lanjut.
sumber: Perak Today


Tuesday, 10 July 2012

DAP kantoi lagi!!

Ayam bertelur , riuh satu kampung! Inilah hakikat politik DAP sekarang. Suka atau tidak , DAP memang suka buat publisiti untuk semua perkara yang dilakukan.


Apakah YB Rayer cuba mencari publisiti murahan dengan memberi kredit kepada diri sendiri ?

Apakah YB cuba mencari publisiti dengan menyatakan beliau membantu Ibu tunggal padahal itu adalah program Bayi Emas yang semua bayi aru lahir berhak? 

sila klik disini untuk teks lanjut.

Rosmah Mansor-Perjuangan tidak akan berakhir!!

alt
 
KUALA LUMPUR 9 Julai - Tindakan Pembangkang yang gemar memburukkan Pemimpin BN termasuklah dari kalangan isteri Pimpinan parti komponen tersebut sudah menjadi lumrah demi menawan Kerajaan Pusat pada Pilihan Raya Umum ke 13 kelak.
 
Penaung PERMATA Negara, Datin Seri Paduka Rosmah Mansor menjelaskan, tindakan tersebut sedikitpun tidak mencacatkan usaha beliau dalam memastikan program murni yang beliau terajui itu memberi khidmat kepada masyarakat terutamanya golongan kanak-kanak.
 
alt
 
"Sekarang ini nak minta Bajet lebih sikit dari Kerajaan (untuk buka Pusat Anak PERMATA Negara) pun, Kerajaan kata tak boleh. Minta sahaja dekat Parlimen, 'orang belah sana' kata Itu Rosmah punyalah tu", katanya dalam Ucapan Perasmian Pusat Anak PERMATA Negara kawasan Kerinchi di sini hari ini.
 
Beliau turut menyatakan rasa kesal kerana Program PERMATA adalah sangat murni dalam mendidik anak-anak kecil dengan pelbagai pendedahan menerusi modul-modul yang diterapkan. Pembangkang katanya lagi hanya pandai menabur janji akan tetapi tidak mampu melaksanakan sepenuhnya terutamanya dalam menjalankan program-program berbentuk bimbingan masyarakat.
 
Namun beliau mengambil langkah membiarkan sahaja tindakan Pembangkang tersebut kerana program PERMATA adalah satu langkah positif dalam melahirkan generasi yang lebih berwawasan demi masa depan Negara.
 
Sambil tidak mengendahkan pandangan Pembangkang, isteri Perdana Menteri itu berharap agar program PERMATA dapat memberi sokongan penuh dari kesemua masyarakat di Negara ini.
 
alt
 
Turut hadir pada Majlis tersebut Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Senator Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin dan isteri.
 
Majlis Perasmian yang dihadiri hampir 2 ribu masyarakat tempatan turut diserikan dengan persembahan dari kanak-kanak didikan Pusat Asuhan tersebut.
 
sumber: KL POS

Monday, 9 July 2012

Soal Jawab pasal Anwar!



Berikut merupakan artikel yang dipaparkan dalam Singapore Straits Times pada 5 July 2012. Dalam artikel tersebut Datuk Seri Anwar telah menuntut simpati Singapura dengan menyatakan beliau hendak bersara dan kononnya balik ke kerja asalnya "mengajar". 


Para penyokong Anwar berkata bahawa beliau sahaja yang boleh menyatukan rakyat dari pelbagai etnik hidup bersatu.



Anwar yang sudah penat berpolitik dan mimpikan peluang menjadi PM nampaknya tidak terjadi-jadi. Beliau akhirnya mengaku kalah dengan nama bersara. 

soalannya.....

1) adakah ini merupakan satu lagi tipu helah Datuk Seri Anwar??
2) apakah subjek yang akan diajar oleh beliau kelak??
3) adakah keselamatan pelajar lelakinya akan terjamin??
4) bolehkah institusi yang beliau mengajar mampu memasang cctv di semua penjuru??
5) mampukah institusi tersebut menyediakan Dettol Antibacteria dalam semua dewan kuliah dan bilik pensyarah terutamanya LELAKI??

Yang pandai tolong lar jawab soalan-soalan saya ni yer....

thank you

Sunday, 8 July 2012

OPS Jelas-MIC


KUALA LUMPUR, -- MIC Youth is confident of meeting more than 100,000 voters before the coming 13th general election through a programme called "Ops Jelas" (Operation Explain).
Its chief T.Mohan said the movement would explain to the Indian community all the misunderstood issues and wild accusations made by the opposition against the Barisan Nasional (BN) government.

"MIC Youth will go down to the field and meet with the Indians in small groups to also explain to them the government's contributions and allocations (for the Indian community's development," he told a news conference, here, Sunday.
Mohan said "Ops Jelas" would give the Indian community an opportunity to ask questions on any issue related to the government which they did not understand or could have misunderstood.
"The programme is also to seek out and gather the MIC voters in preparation for the coming general election," he added.


BN the smarter choice!






Barisan Nasional has kept its promises to the people via its “Twin-3K” approach for the past 55 years, said Datuk Seri Najib Tun Razak



The Prime Minister said “Twin-3K” represents keamanan dan keselamatan (peace and security), kestabilan dan keharmonian (stability and harmony) and kemakmuran dan kemajuan (prosperity and development).



He added the celebration on Aug 31 would carry the theme of “55 Years of Independence, Promises Fulfilled (55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati)”.
“We can already see that the promises made by the Barisan have been implemented for the past 55 years, not just one or two days,” he said during Barisan Nasional’s Janji Ditepati roadshow here yesterday.
Apart from the numerous visible achievements, Najib said the Barisan’s successes also hinged on its ability to keep its promises of bringing peace, security, harmony and prosperity to the people.
He added that the ability to deliver was due to the common vision shared by the Barisan component parties.

source: star online

Pakatan: Alah RM1.4 billion je...biarlah....

 


BARU sahaja 4 tahun memerintah, sudah berani menggelapkan wang rakyat negeri Selangor sebanyak RM 1 billion. Banyak duit tu sampai khabarnya Menteri Besar dapat buat rumah di London.

Ya, dan dimaklumkan semua dokumen mengenai hal ini akan didedah satu persatu.

Apa sekalipun memang banyak yang tak kena dengan pengurusan hutang Talam ini dari mula.

Syarikat ini (Talam) sebenarnya sudah hampir tidak wujud lagi, dah diganti dengan Triniti Corporation Berhad. Tak pastilah beratus juta duit rakyat Selangor yang dipinjamkan kepada Talam untuk menyelesaikan hutangnya dulu dibuat atas nama Talam atau Trinity.

Sebab, kalau atas nama Talam, maksudnya hutang itu ada potensi untuk hangus begitu saja kalau Talam ini benar-benar diistiharkan bankrup nanti. Syarikat yang muflis mana ada liabiliti untuk bayar hutang lagi dah.

Sekarang, tidak hairan kenapa prasarana dan begitu banyak kemudahan berkepentingan rakyat di negeri paling maju di Malaysia ini berada dalam keadaan kelas ketiga, berbanding semasa diserahkan dari BN pada 2008 dulu.

Tidak hairanlah masalah sampah berlarutan sehingga menyebab banyak longkang tersumbat dan mencetus kepada banjir kilat, bau busuk, denggi dan sebagainya.

Memanglah semua ini berlaku, duit dah habis di lahap, dibayar untuk menyelesaikan masalah hutang anak syarikat kerajaan negeri yang sudah digulung dan dimufliskan.

Rakyat Selangor wajib bangkit bertanyakan soal ini. Penulis terbaca di Selangor ada Enakmen Kebebasan Maklumat yang membenarkan rakyat memeriksa dengan sendiri maklumat kewangan negeri. Kononnya tidak ada apa yang diselindungkan dengan adanya enakmen ini.

Yang pertama untuk dipersoalkan ialah Khalid Ibrahim yang pernah berjanji untuk menyediakan kertas putih bagi memberi penjelasan berhubung hutang Talam ini.


Genap 2 tahun dah kertas putih yang dijanjikan masih tidak nampak bayang. Bila ditanya wartawan, Khalid sekali lagi menyebut kertas putih mengenai hal ini akan dibentangkan nanti.

Nanti sampai bila?

Semua ini menunjukkan pentadbiran di Selangor ini bukan pentadbiran yang baik. Baru sahaja tak beberapa minggu Setiausaha Politik MB menyalahgunakan kuasa dengan mengarahkan anak syarikat kerajaan negeri menerima firma anak saudaranya sebagai panel peguam, sekarang dah kes ini pula.

Kronisme, salahguna kuasa begitu bermaharajalela sekali. Tapi semuanya berjaya mengelak dari tindakan undang-undang kerana prosedur kerajaan negeri pimpinan Pakatan haram ini memang membenarkan perkara-perkara semua itu dilakukan.

Paling tidak pun, menunggu kelulusan Exco, siapa yang duduk dalam Exco itu kalau bukan puak-puak ini juga!!


sumber: Perak Today

Pakatan mencuba gagalkan rancangan BN!!!



Kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) sentiasa memikirkan cara untuk meningkatkan kualiti hidup rakyat supaya generasi berikutnya terus mendapat nikmat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.


Beliau berkata tujuan kerajaan BN untuk kekalkan kuasa adalah bagi meneruskan usaha memajukan negara agar rakyat hidup berpendapatan tinggi menjelang 2020.
  
Ini, katanya adalah perbezaan ketara antara kerajaan BN dan pakatan pembangkang yang hanya menghalang pimpinan BN berbuat baik dalam membawa kebaikan.
  
"Tiap-tiap kali kerajaan BN cuba melakukan sesuatu yang baik dengan niat ikhlas untuk kebajikan masyarakat, ada juga yang datang dari segi politik untuk menghalang pelaksanaan program atau projek yang dilakukan oleh kita," katanya.



      
Beliau ditemui pemberita selepas melancarkan program kesejahteraan rakyat dan program pembelajaran sepanjang hayat 2012 di Telok Ayer Tawar di sini hari ini.

Nor Mohamed berkata kerajaan BN pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berusaha untuk melakukan yang terbaik dalam membawa kemajuan kepada semua etnik dan bangsa.
  
Beliau berkata usaha pakatan pembangkang untuk menggagalkan rancangan kerajaan BN tidak akan berlaku kerana apa yang dirancang dan dilakukan itu adalah dengan niat yang baik dan ikhlas.
  
"Penyenaraian FGV adalah contoh yang terbaik menunjukkan kerajaan pusat melakukannya dengan niat yang baik dalam membawa kebaikan untuk kelompok peneroka Felda dan negara," kata Nor Mohamed.
  
Katanya penyenaraian itu adalah usaha yang baik dalam meningkatkan lagi kecairan dan halatuju perdagangan pasaran, mencergaskan pasaran modal negara serta memberi keyakinan kepada pelabur.

sumber: SINAR HARIAN

Saturday, 7 July 2012

PASANGAN HEBAT!!! ASPIRASI CANGGIH!!!



Semakin hari semakin teserlah peranan yang dimainkan oleh Datin Seri Rosmah Mansor dalam membantu suaminya iaitu Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Najib Razak. Benarlah orang kata, jika tidak kerana Isteri untuk membantu maka siapa pula yang akan berusaha lebih jitu dalam memastikan si suami memperolehi kejayaan.

Semalam satu lagi intipati penting dalam kehidupan Najib Razak apabila isteri beliau Rosmah Mansor berjaya menghimpunkan para belia yang terdiri daripada lapisan golongan Agama, Bangsa dari serata Malaysia dibawah naungan Persatuan Pandu Puteri Malaysia.

 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bpbOyUEnBdU

Satu peranan yang cukup besar dimainkan oleh Rosmah Mansor bagi memastikan usaha suami beliau iaitu Najib Razak yang sentiasa berusaha gigih selama ini dapat sekali lagi dibantu melalui peranan yang dimainkan oleh Rosmah Mansor.

Mungkin pembangkang akan mengutuk ataupun menyerang Rosmah Mansor sepertimana sebelum ini yang menyatakan Rosmah Mansor sebagai Perdana Menteri Malaysia namun para belia yang hadir semalam dalam satu program yang bijaksana melihat sendiri peranan besar yang dimainkan oleh Rosmah Mansor dalam membantu suami beliau Perdana Menteri Malaysia.


Gomo mengucapkan syabas buat Datin Seri Rosmah Mansor atas kejayaan yang dilakukan semalam dalam menghimpunkan Pandu Puteri Malaysia yang mana ianya adalah julung julung kali diadakan bersama sama dengan seorang Perdana Menteri.

Gomo yakin anak gadis Pandu Puteri yang terdiri dari pelbagai lapisan Agama Bangsa dan serata Malaysia berpuas hati kerana dapat bersama sama dengan Perdana Menteri Malaysia dan Gomo yakin usaha yang dilakukan ini pastinya akan ditagih oleh para belia dari Persatuan yang lain dalam masa mendatang.


Buat Datin Seri Rosmah Mansor teruskan membantu suami anda yang bertungkus lumus siang dan malam membina negara Malaysia yang tercinta ini. Dan kami para Blogger, facebooker akan terus mempertahankan pucuk pimpinan kami dari serangan Fitnah jahat oleh mereka yang iri hati dengan kejayaan kita Barisan Nasional membina negara Malaysia ini.


Buat pembangkang anda boleh menyerang tetapi ingatlah semakin kerap anda menyerang Najib Razak dan Rosmah Mansor maka semakin kuat sokongan para pengundi kepada mereka berdua ini.

 sumber:  http://www.papagomo.com/2012/07/najib-razak-rosmah-mansor-bersatu.html

Mengapa Program Turun Padang ini AMAN???





PERAKTODAY-PANDU PUTERI-
Persatuan Pandu Puteri telah berjaya mengadakan Program Turun Padang di Stadium Merdeka semalam dengan aman dan tenteram. Turut hadir DS Najib Razak dan Datin Paduka Seri Rosmah Mansor. Perdana Menteri dan DS Rosmah tiba di perkarangan Stadium Negara kira-kira jam 4 petang dan sambutan yang diterima cukup meriah dengan kehadiran kira-kira 4,000 ahli PPM dan Pengakap Malaysia.
DS Rosmah berkata, sejak ditubuhkan pada 1917, pelbagai usaha telah dilaksanakan bagi memastikan persatuan itu bergerak maju dan diperkasakan demi mendukung matlamatnya yakni membantu membangunkan potensi remaja wanita.


PERAKTODAY-PANDU PUTERI-10
Beliau berkata, dalam mendepani transformasi, usaha membina modal insan menjadi teras kepada kejayaan Malaysia sebagai sebuah negara yang maju lagi seimbang yakni dari sudut spiritual dan fizikalnya.

Oleh itu katanya, kepimpinan melalui teladan menjadi tunjang kepada perjalanan tersebut dan golongan remaja menggalas tanggungjawab yang berat terhadap negara.

“Saya menyeru golongan remaja menjadi insan terbilang yang menerima amanah untuk membawa bangsa mencipta kejayaan lebih cemerlang dan meletakkan negara di persada lebih gemilang,” kata DS Rosmah lagi.

Kata - kata Datin Paduka Seri Rosmah Mansor telah memberi rangsangan kepada pemudi-pemudi untuk mara kehadapan dan menyahut cabaran kehidupan mereka.

PERAKTODAY-PANDU PUTERI-23PERAKTODAY-PANDU PUTERI-62    PERAKTODAY-PANDU PUTERI-3


Program ini telah membuktikan pemuda-pemudi kita yang di bawah kepimpinan Dato Seri Najib Razak dan Datin Paduka Seri Rosmah Mansor dipimpin dan diajar tentang keamanan, keharmonian, kesejahteraan, perpaduan dan juga kesopanan. Ini membuktikan Aspirasi 1Malaysia telah berjaya dipraktikkan.

Syabas PM!!!!

untuk teks ucapan dan gambar lanjut sila klik http://www.papagomo.com/2012/07/program-turun-padang-rakyatkan.html dan http://peraktoday.com/wp/?p=72787

BANDINGKAN.....

Kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya yang beria-ria nak jadi PM mendidik pemuda pemudi buat demo dan rusuhan.